سپتیک تانک

سپتیک تانک

سپتیک تانک

سپتیک تانک

چربی گیر

حوضچه چربی یا همان چربی گیر , حوضچه روغن گیری فاضلاب که در اصطلاح صنعتی “Grease Trap” یا چربی گیر اطلاق می گردد .

چربی و روغن های محلول و غیر محلول در آب عمدتا باعث سه مشکل اساسی برای رستوران ها و واحد های تولیدی که فاضلاب چرب دارند , میشود . این مشکلات ناشی از عملکرد چسبنده روغن میباشد .

فاضلاب چرب و روغنی باعث مسدود شدن لوله های انتقال فاضلاب , منهولها و گرفتگی اگوی شهری میگردد.

فاضلاب چرب باعث مسدود شدن روزنه های چاههای جذبی میشود این چاهها که عمدتا در مناطق خاکی حفر میگردند به مرور زمان دچار گرفتگی میشوند , دیوراه چاه را ماده ای بسیار چرب پوشانده و دیگر چاه قابلیت جذب آب خود را از دست میدهد در این موقع چاه با هر بار تخلیه خیلی به سرعت از دفعات پیش پر و اشباع میشود و شخص مجبور به تخلیه مجدد چاه در طی دوره های یک یا دو ماهه میشود .

مراحل تصفیه آب در آب های چرب بسیار بالاست و معمولا برای دفع چربی در تصفیه خانه های شهری هزینه های زیادی در نظر گرفته میشود.

چربی گیر فاضلاب آشپزخانه

به این منظور گروهی از شرکت های داخلی اقدام به ساخت دستگاه چربی گیر مشابه با نمونه خارجی آن گردیده اند . چربی گیر با در نظر گرفت نوع فاضلاب و اقلیم دمایی کشور اقدام به ساخت دستگاه چربی گیر در ابعاد و ظرفیت های دلخواه نموده . جنس استفاده شده در چربی گیر های  چربی گیر از جنس فایبر گلاس میباشد . همچنین  چربی گیر از جنس پلی اتیلن نیز برای ساخت چربی گیر استفاده نموده است که در جایگاه و مکانهای خاصی از این جنس استفاده میگردد .

عملکرد حوضچه چربی گیر آشپزخانه یا همان چربی گیر به شرح زیر میباشد .

فاضلاب چرب وارد دستگاه چربی گیر فایبر گلاس می شود . سپس توسط یک کاهنده سرعت , مایع فاضلابی آرام می گردد . با آرام سازی فاضلاب و عبور فاضلاب از مدیا فاضلاب سرد شده و چربی معلق در فاضلاب به سطح چربی گیر آمده و جمع میگردد. آب سرد شده بدون چربی بعد از عبور از طول چربی گیر از خروجی به شبکه فاضلاب هدایت میگردد . چربی های جمع شده که بصورت یک غشای چربی روی سطح چربی گیر دیده می شود توسط خود فرد یا توسط دستگاه جمع آوری شده و به صورت زباله دفنی به خارج از ساختمان منتقل میگردد .

مزایای چربی گیر

چربی گیر فایبرگلاس دارای سبد آشغالگیری و مدیا متراکم پلی اتیلنی میباشد . همچنین در صورت تمایل میتوان چربی گیر را مجهز به تخلیه کننده اتوماتیک چربی کرد .

جنس فایبرگلاس کاملا تقویت شده

دارای دو دریچه بازدید کاملا عایق شده میباشد .

دارای ونت هوا میباشد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.